Znaleźliśmy doskonały sposób, by zwiększyć profesjonalizm Twojego handlu – poznaj jaki!

Dodano: 13.03.2019

Wiesz co zrobić, by Twoi klienci lepiej Cię zapamiętali? Pozwól, że podzielimy się naszym sposobem, który, bazując na naszym doświadczeniu w bezpośrednim kontakcie z klientem, uznaliśmy za najlepszy.

Merchandising jest usługą, której nadrzędnym celem jest dbanie o profesjonalny i schludny wygląd powierzchni handlowych. Praca merchandisera opiera się na analizie raportów sprzedażowych, na podstawie których tworzony jest plan rozmieszczenia produktów, w taki sposób, by poziom sprzedaży utrzymywał tendencję rosnącą. To również działania na rzecz realizacji określonego planu sprzedażowego.

Dlaczego merchandising korzystnie wpływa na sprzedaż?

Specjaliści od merchandisingu posiadający doświadczenie w swojej pracy oraz znający mechanizmy, które wpływają na decyzje zakupowe klientów, mają duże pole manewru przy ustalaniu rozmieszczenia produktów w sklepie. Każdy produkt powinien być umieszczony w odpowiednim miejscu, w dobrze przemyślanym sąsiedztwie innych produktów, stąd tak ważna jest wiedza z pogranicza marketingu i psychologii oraz znajomość czynników, które dominują w momencie zapadania decyzji o zakupie. Oczywiście każdy może podjąć się działań z tym związanych, jednak odpowiednia znajomość branży ułatwia uzyskanie efektów proporcjonalnych do wysiłku włożonego w prace, dlatego, po podjęciu decyzji rozpoczęciu działań merchandisingowych w swoim sklepie, warto skorzystać z usług agencji zajmujących się tym profesjonalnie. Na rynku znajduje się wiele agencji merchandisingowych (jedną z nich jest Merservice Sales Support) oferujących również inne usługi związane ze wsparciem sprzedaży, między innymi audyt czy inwentaryzacje.

Jaki rodzaj merchandisingu wybrać?

Istnieje kilka podstawowych rodzajów tej usługi i mimo że powinna być dobrana indywidualnie do potrzeb klienta, pierwszym etapem wyboru jej rodzaju powinien być wybór jednej z trzech podstawowych opcji jakimi są:

  • merchandising stacjonarny to rodzaj usługi, który najlepiej się sprawdza w przypadku sklepów wielkopowierzchniowych i marketów, gdzie merchandiserzy zajmują się eksponowaniem towarów od różnych producentów,
  • merchandising mobilny polega na obsłudze merchandisingowej mniejszych punktów handlowych. Jeden pracownik jest odpowiedzialny za układ towarów w kilku punktach, przy czym ważną cechą jest elastyczność i umiejętność dostosowania się do aktualnego zapotrzebowania,
  • merchandising profesjonalny polega na kompleksowej obsłudze związanej nie tylko z dbaniem o ekspozycję towaru, ale również badaniem rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *