Zastosowanie baz danych w poszukiwaniu nowych klientów. Jak skutecznie korzystać z bazy danych?

Dodano: 27.08.2019

Baza danych jest coraz częściej wykorzystywana przez polskie przedsiębiorstwa. Umożliwia ona dotarcie do jeszcze większej ilości potencjalnych klientów. Bazy tego rodzaju znajdują liczne zastosowania zarówno w przypadku biznesu opartego na kontakty z firmami, jak też przy modelach B2C. Warto dowiedzieć się więcej na ich temat, aby wiedzieć, jak skutecznie je wykorzystać w biznesie oraz w negocjacjach.

Zastosowanie baz danych, przygotowanych na podstawie zgód użytkowników, prawo i przepisy RODO umożliwią jeszcze większy zasięg naszej działalności. Co więcej, warto jeszcze wiedzieć na ten temat?

Kiedy zdecydować się na bazę danych?

Z baz danych korzystają najczęściej przedsiębiorstwa, które oferują rozwiązania IT oraz telemarketerzy. Przydadzą się one jednak dla firmy, która celuje w wąską grupę odbiorców lub wprowadza nowe produkty do swojej oferty.

Bazę danych można tworzyć samemu lub zlecić jej wykonanie firmie outsourcingowej. Dzięki temu zaoszczędzimy cenny czas. Profesjonalna firma infobrokerska dostarczy rozległej, wyselekcjonowanej bazy klientów na podstawie prawa i zasad RODO.

Mailingi i telemarketing

Jednym z podstawowych celów sporządzania baz danych klientów jest zastosowanie ich w różnych kanałach sprzedażowych. Posiadanie odpowiedniej liczby adresów e-mail pomoże w przeprowadzeniu efektywnej kampanii mailingowej dla nowych i przyszłych klientów. Działanie takie zwiększają świadomość marki, zwłaszcza kiedy firma wypuszcza na rynek nowy produkt.

Zastosowanie baz danych ma również miejsce w przypadku telemarketingu. Call center korzysta z nich, aby porozmawiać z potencjalnymi klientami. Odpowiednia segmentacja rekordów z bazy umożliwia skuteczną sprzedaż dostosowaną do potrzeb klienta. Firmy infobrokerskie pomogą w przygotowaniu dużej liczny potencjalnych nabywców, zwiększając przy zwrot z inwestycji. Warto zdecydować się na tego rodzaju usługi, jeżeli nie posiadamy jeszcze wystarczającej własnej bazy lub chcemy zwiększyć zakres usług. Więcej o wykorzystaniu baz danych przeczytacie na tej stronie – https://www.infobrokering.com.pl/wykorzystanie-baz-danych-w-firmie

Bazy danych a prawo 

Zgodnie z nowymi rozporządzeniami RODO informacje wrażliwe są szczególnie chronione. Dlatego też, jeżeli decydujemy się na skorzystanie z usług outsourcingowych, trzeba mieć pewność, że firma infobrokerska przestrzega wszystkich przepisów prawa. Jeżeli zaś decydujemy się na gromadzenie danych we własnym zakresie, warto zadbać o ich odpowiednie zabezpieczenie. W przypadku bardzo dużej skali klientów arkusze kalkulacyjne mogą nie wystarczyć. Dane obecnych, jak też potencjalnych klientów muszą być bezpieczne, aby nie zostały wykorzystane w nielegalny sposób przez podmioty trzecie.

Baza danych to coś więcej aniżeli lista potencjalnych klientów. Jak się okazuje, dzięki niej można dotrzeć również do osób prywatnych, które mogą być zainteresowane usługami naszej firmy. Można ją zastosować zarówno w przypadku telemarketingu, jak i też przy kampaniach mailingowych. Budowanie świadomości swojej marki na podstawie wyselekcjonowanej bazy klientów, może przynieść oczekiwane rezultaty w szybkim czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *