Skuteczny marketing firmy, czyli oklejanie samochodów

Dodano: 05.11.2016

W dzisiejszych czasach, jeżeli dwie firmy oferują podobny produkt lub usługi, to najczęściej rywalizację wygrywa ta, która ma lepszy marketing. Czym właściwie on jest? Marketing to po prostu strategia reklamowa, która ma pokazać odbiorcy, że jest ważny i że firmie zależy na jego opinii o niej. Wyraża się to w różny sposób – poprzez prowadzenie szeroko zakrojonych reklam, ale także ładne prezentowanie się w przestrzeni publicznej. Istnieje sposób, który znakomicie łączy te dwa wymiary, czyli reklamę i prezencję – chodzi o car wrapping, czyli oklejanie aut foliami samochodowymi. Sposób ten zyskuje coraz bardziej na popularności i w ogóle nie ma czemu się dziwić – co jednak stanowi o jego fenomenie?

_mg_8817

Jeżdżąca reklama

W XXI wieku ludzie są coraz bardziej odporni na klasyczne formy reklamowe. Bannery, ulotki czy reklamy w prasie i telewizji coraz bardziej nas męczą, gdyż są naprawdę wszędzie i ingerują w naszą przestrzeń prywatną. Nikt nie lubi być przecież zasypywanym reklamami z każdej strony – uważamy to za męczące i unikamy  tego jak możemy. Przedsiębiorcy muszą zatem sięgać po metody alternatywne, które z jednej strony są skuteczne, a z drugiej dobrze się kojarzą. Właśnie taki jest car wrapping – nikomu nie przeszkadza, a po prostu działa.

Oklejone auto pokazuje ludziom, że firmie zależy na jakiejś identyfikacji i ogólnym wizerunku. Jest jeżdżącą reklamą, ale kompletnie nieinwazyjną, bo na nikim przecież nie wymusza reakcji. Oklejone auta są po prostu ładne i uatrakcyjniają drogę. Przyjemne dla oka kolory, chwytliwe slogany czy ciekawa logo zawsze będą „w cenie” u osób uczestniczących w ruchu ulicznym.

zmiana koloru auta

Z perspektywy odbiorcy jest to więc nic innego, jak pokazanie się firmy z dobrej strony. Jeżeli chodzi zaś o nadawcę, czyli reklamodawcę, to jest to szalenie wygodny sposób promocji. Przede wszystkim jest uniwersalny, bo oklejony samochód może pojawiać się dosłownie wszędzie. Jest więc jeżdżącą platformą reklamową, która może działać w różnych miejscach bez dodatkowego nakładu pracy.

Warto zauważyć też, że wydatki na reklamę mogą być astronomicznie duże i często jest tak, że trzeba miesięcznie wydawać na to jakiś stały budżet. W przypadku oklejania aut jest to inwestycja jednorazowa. Oklejamy auta, a one po prostu jeżdżą i nie wymagają dodatkowych kosztów. Oczywiście, o oklejone auta trzeba dbać i regularnie je myć itp., ale jeśli już zdecydowaliśmy się na ich oklejenie, to czystość i schludność na pewno są dla nas bardzo istotne.

Oklejane auto jest zatem reklamą, która trwa 24 godziny na dobę. Wystarczy popatrzeć na wielkich graczy dzisiejszego rynku – z pewnością kojarzymy ich logotypy, które regularnie umieszczają na firmowych pojazdach. Sposób ten nie jest zarezerwowany jednak tylko dla „grubych ryb” – oklejona flota może być udziałem marketingu nawet najmniejszej firmy!

Wystarczy kontakt ze studiem

Kolejną zaletą oklejania aut jest łatwość w implementacji tego rozwiązania. Istnieją bowiem studia takie jak artgrafcars.pl, które zajmują się profesjonalnie car wrappingiem. Wizyta w takim salonie jest zawsze w pełni kompleksowa. Specjaliści, którzy najczęściej są miłośnikami motoryzacji, na podstawie Twoich sugestii przygotują pełny projekt dostosowany do potrzeb firmy. Samo oklejenie auta jest bezpieczne dla karoserii, a do tego pełni ochronną rolę. Folie samochodowe nie są bowiem jedynie sposobem na marketing, ale także znakomitą obroną lakieru przed wszelkimi urazami mechanicznymi. Gałązki, kamyczki i piasek to prawdziwi wrogowie karoserii, a folia samochodowa pełni skuteczną barierę między nimi a lakierem.

Studia car wrappingowe posiadają odpowiednie doświadczenie i sprzęt, który pozwala na wykonywanie takich projektów szybko i skutecznie. O ile małe naklejki, tzw. wlepy, można naklejać samemu, o tyle car wrapping wymaga kwalifikacji i odpowiednich maszyn. Próba oklejenia auta samemu może skończyć się kiepsko – bąblami, nierównościami itp.

Czy warto oklejać auto foliami samochodowymi?

Przedsiębiorcy muszą w dzisiejszym czasie wyróżniać się nie tylko jakością świadczonych usług, ale także odpowiednim wizerunkiem. Folia samochodowe potrafią ten drugi aspekt zmienić o 180 stopni. Ładny oklejony samochód będzie po prostu efektowanie wyglądał na ulicy, ale z drugiej strony będzie działał reklamowo. Wystarczy umieścić logo swojej firmy albo numer telefonu. Niektórzy przedsiębiorcy decydują się na bardziej efektowne rozwiązania i okrywają samochody firmowe ciekawymi wzorami, często bardzo odważnymi. To także wielka zaleta car wrappingu – każdy może znaleźć coś dla siebie, bez względu na charakter prowadzonego biznesu.

Jeżeli więc jesteś właściciele firmy i szukasz nowoczesnego, szanowanego wśród ludzi sposoby na marketing, to folie samochodowe są tym czego szukasz. Skontaktuj się ze studiem car wrappingowym takim jak ArtGrafCars a przekonasz się, co oznacza ładnie oklejone auto firmowe. Efekt gwarantowany, nie tylko dla Ciebie ale i dla wszystkich odbiorców reklamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *