Skuteczność reklamy nie zależy wyłącznie od jej kosztów

Dodano: 18.05.2015

Każda firma, która ma ambicje pozyskiwania coraz to nowych klientów, musi prowadzić szereg działań promocyjnych, aby do nich dotrzeć. Jednym z najbardziej popularnych, a zarazem skutecznych działań marketingowych, jest rozdawanie drobnych gadżetów mających za zadanie oswojenie klienta z daną marką, a następnie ciągłe przypominanie o jej istnieniu.

promotional-products-694791_640

Duże i małe strategie marketingowe

W obliczu wszechobecnej konkurencji każde przedsiębiorstwo produkujące towary na sprzedaż lub świadczące jakieś usługi, musi sięgać po rozmaite działania marketingowe, bez tego bowiem ma o wiele mniejsze szanse utrzymania się na rynku. Naturalnie charakter i zakres tego rodzaju działań zależy od profilu przedsiębiorstwa oraz od jego możliwości finansowych. Tylko wielkie koncerny mogą sobie na przykład pozwolić na bardzo kosztowną reklamę telewizyjną, większość, zwłaszcza średnich i małych firm, musi sięgać po inne narzędzia promocji i reklamy.

Bardzo często wykorzystywana metoda, jaką jest dla przykładu rozdawanie kubków reklamowych czy innych gadżetów, wcale nie stawia niewielkiej firmy na przegranej pozycji. Przyciągające uwagę kubki reklamowe mogą w pewnych okolicznościach okazać się bardziej skutecznym narzędziem, niż niebotycznie droga kampania marketingowa w środkach masowego przekazu.

Rozwiązania dla mniejszych firm

Jest to możliwe pod warunkiem prowadzenia dobrze przemyślanej i zorganizowanej akcji promocyjnej i co szczególnie ważne, adresowanej do ściśle określonych grup klientów. Kampanie w mediach z konieczności są przeznaczone dla szerokich rzesz odbiorców. Nie da się bowiem, mimo prób czynionych w tym kierunku, wycelować reklamy w konkretny segment widzów. Koncerny próbują tego dokonać stawiając warunki dotyczące czasu nadawania reklam czy rodzajów programów, którym towarzyszą.

Jednak lepszy efekt mogą przynieść kubki reklamowe lub inne tego typu gadżety, wręczane osobiście klientom, którzy potencjalnie mogą być zainteresowani produktami naszej firmy, a do których udało nam się trafić. Masowa skala telewizyjnej reklamy zostanie w tym przypadku zręcznie i skutecznie zastąpiona działaniem skoncentrowanym na grupie docelowej.

Gadżety muszą być estetyczne

Rozdawanie gadżetów w celach promocyjnych, mimo iż tak dzisiaj rozpowszechnione, jest w dalszym ciągu skutecznym narzędziem promocji i reklamy, szczególnie wtedy, kiedy nie ma charakteru doraźnego i przypadkowego, a jest elementem starannie przemyślanej strategii. Wręczanie długopisów, breloczków, kalendarzy czy kubków reklamowych powinno być zatem dostosowane do okoliczności i rodzaju klientów, do których zamierzamy trafić z promocją firmy.

Bardzo ważna jest również jakość wręczanych gadżetów i ich walory estetyczne. Mimo iż są to z reguły drobne przedmioty codziennego użytku, nie powinny jednak razić swoją bylejakością i odstraszać marnym wyglądem. Chodzi nam przecież o to, żeby kojarzyły się klientowi pozytywnie z naszą firmą. Tak więc, jeśli na przykład kubki reklamowe, to nie tylko trwałe i z logo, ale przede wszystkim funkcjonalne i estetyczne. Dobrze byłoby, gdyby jeszcze przykuwały uwagę swoim niecodziennym wyglądem.

Autor artykułu:

Tekst powstał we współpracy z Gift Design

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *