Programy lojalnościowe – mechanizm działania

Dodano: 09.01.2019

Programy lojalnościowe są w tej chwili najskuteczniejszą formą marketingu oraz sprzedaży, zwłaszcza wśród przedsiębiorstw o średniej wielkości – jasno pokazują to badania statystyczne. Co ważne – są także dużo skuteczniejsze od innych, konwencjonalnych narzędzi. Dzieję się tak, gdyż istnieje prosta zależność – utrzymanie klientów jest znacznie mniej kosztowne od pozyskania zupełnie nowych. Właśnie dlatego warto dowiedzieć się na czym polega mechanizm działania programu lojalnościowego i jak można wykorzystać go we własnym biznesie.

Definicja programów lojalnościowych

Program lojalnościowy jest jednym z podstawowych narzędzi promocji konsumenckiej, szeroko stosowanym w sprzedaży. Mianem programu jest określany ze względu na swój charakter. Klienci są nagradzani dodatkowymi promocjami i korzystniejszymi warunkami zakupu. Im częściej korzystają z usług danej firmy, tym więcej benefitów są w stanie uzyskać.

Dzisiejszy mechanizm programów lojalnościowych znacznie różni się od tego, który był powszechnie stosowany jeszcze kilkanaście lat temu. Dzisiaj programy lojalnościowe są w dużej mierze oparte o polecenia, tj. o pozyskiwanie klienta dzięki zaproszeniu od bliskiej dla niego osoby.

Współczesny mechanizm programu

Nie jest to jednak jedyna różnica mechanizmu programu lojalnościowego funkcjonującego współcześnie. W tej chwili programy lojalnościowe służą także jako swoisty komunikator między usługobiorcą, a usługodawcą. Program lojalnościowy w wersji cyfrowej pokazuje bowiem kto i z jaką częstotliwością odwiedza dany punkt usługowy, ile wydaje, w jakim jest wieku. Pozwala to na dopasowanie innych form reklamy do grupy docelowej.

Przykłady rewolucji programu lojalnościowego

Firmą, która kilka lat temu usprawniła funkcjonowanie programów lojalnościowych i pozwoliła na ich łatwiejsze wprowadzanie i wygodniejsze prowadzenie jest  ZenCard. Dzięki temu, że system nie wymaga używania i wydawania dodatkowych kart lojalnościowych sprawia, że jest dużo bardziej ekonomiczny i wygodny. Klienci nie muszą nosić przy sobie żadnych kart (oprócz płatniczych), zaś przedsiębiorcy nie ponoszą kosztów ich wydawania i produkcji!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *