Jakie są najważniejsze aspekty archiwizacji danych w naszej firmie?

Dodano: 06.02.2015

Prowadząc własną firmę bardzo często mamy styczność z tzw. informacjami wrażliwymi, z którymi powinniśmy obchodzić się w wyjątkowo odpowiedzialny sposób. Dane osobowe i pracownicze wymagają dziś szczególnej opieki oraz archiwizacji, która podda je wyjątkowej ochronie, skutecznie uniemożliwiając oddanie ich w niepowołane ręce.

142322578680092900

Dziś firmy potrafią zatrudniać tysiące osób, a to może prowadzić do naruszeń oraz nadużyć naszych danych osobowych, którym należy się szczególne bezpieczeństwo. W obliczu rozwiązań informatycznych, które same zachęcają użytkowników do udostępniania naszych najbardziej prywatnych i intymnych informacji, powinniśmy zachować szczególną ostrożność w momencie, gdy mamy styczność z różnego rodzaju dokumentami.

Na szczęście dzisiaj nie musimy brać na siebie całej archiwizacji danych naszej firmy. Na rynku są dostępne rozwiązania, które zapewnią uporządkowanie dokumentacji naszej firmy, z zachowaniem odpowiednich kategorii, chronologicznym uformowaniem, a także wydzieleniem akt, które możemy przeznaczyć do brakowania. Jedną z firm na rynku tego typu jest Rhenus Data Office, oferująca profesjonalną opiekę archiwalną naszych dokumentów.

Oprócz tradycyjnych metod archiwizacji danych, które wymagają inwestycji i budowy całej infrastruktury archiwum zakładowego, technika może zaproponować nam podobne rozwiązania stosując cyfryzacje naszych nośników danych. Takie informatyczne rozwiązania mają niebywałe zalety upraszczające dostęp do akt naszej firmy 24/h czy choćby oszczędności związanych z drukowaniem i powielaniem informacji.

Dokumentacja naszej firmy wymaga specjalnej opieki nie tylko podczas jej przechowywania i archiwizacji ale również podczas procesu jej niszczenia. Nie wystarczy dziś wyrzucić naszych dokumentów, szczególnie tych zawierających dane osobowe do śmieci. Taki proces wymaga odpowiedniego zachowania standardów zabezpieczających informacje. Tyczy się to zarówno dokumentów tradycyjnych, jak również nośników elektronicznych takich jak CD/DVD czy twarde dyski komputerów. Do tego typu prac wykorzystuje się specjalne pojemniki, które mają zabezpieczyć nasze dane już na etapie ich transportu.

Temat archiwizacji danych naszej firmy jest ogromnie złożony i wymaga odpowiedniej wiedzy, umiejętności oraz kwalifikacji. Jeżeli sami nie posiadamy w tym zakresie odpowiednich umiejętności lub zwyczajnie nie mamy czasu, powinniśmy skorzystać z usług profesjonalistów, którzy w odpowiedni sposób zaopiekują się informacją i dokumentacją naszej firmy.

Jedna odpowiedź do Jakie są najważniejsze aspekty archiwizacji danych w naszej firmie?

  1. Kamil powiedział:

    Ciekawy artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *