Jak zwiększyć popularność naszego sklepu internetowego?

Dodano: 24.03.2020

Każdy, kto prowadzi własny sklep internetowy wie doskonale, że konkurencja w tej branży jest naprawdę spora.

Trzeba więc walczyć o zainteresowanie klientów – zarówno tych, którzy korzystali już z oferty twojej firmy, jak i zupełnie nowych osób. W jaki sposób to zrobić? Przedstawiamy skuteczne sposoby na zwiększenie popularności sklepu internetowego.

Google Ads

Reklamy Google to niezwykle skuteczne narzędzie, z którego powinien korzystać każdy sklep internetowy. Mogą przybierać różne formy i pojawiać się zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i na stronach, które odwiedzają twoi potencjalni klienci. Wykorzystaj to i zadbaj o kampanie Google.

SEO

Jeśli szukamy czegoś w Internecie najczęściej zaczynamy sprawdzanie od pierwszych witryn, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Zadbaj więc o SEO, czyli szereg działań, które pozycjonują twoją stronę w odpowiedni sposób. 

Reklama na Facebook

Z całą pewnością znasz powiedzenie, mówiące o tym, że jeśli kogoś nie ma na Facebooku to nie istnieje. Jest w tym sporo prawdy. Jeśli chcesz, by twój sklep cieszył się dużą popularnością wśród klientów musisz zadbać o swoje działania na tym portalu. Mowa tu nie tylko o prowadzeniu fanpage, ale również o odpowiednio dostosowanej reklamie, która dotrze do osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane twoją ofertą.

Porównywarki cenowe

Nie da się ukryć, że dla wielu klientów najważniejsza jest cena danego produktu i to właśnie na jej podstawie poszukują sklepów, z usług których skorzystają. Jednak, nawet jeśli twoje ceny są naprawdę przystępne klient może nie dowiedzieć się o tym, jeśli nie znajdzie twoje oferty w porównywarkach cenowych. Obecnie bardzo wiele osób nie ma bowiem czasu na to, by samodzielnie przeszukiwać oferty. Zadbaj więc o swoją obecność w tego typu serwisach.

Mailing/Newsletter

W dzisiejszych czasach klienci bardzo cenią sobie komunikację z firmami, z ofert których korzystają. Zadbaj więc o to, by na bieżąco przekazywać informacje o aktualnych promocjach czy nowościach, które pojawiają się w twojej ofercie. Możesz również wysyłać ciekawe informacje dotyczące twojej firmy i jej oferty. Dzięki temu twój sklep będzie odbierany jako miejsce, które pamięta o swoim kliencie i dba o jego zadowolenie.

Zadbaj o silnik, na którym postawiony jest twój sklep

Jeśli zależy ci na tym, żeby twój sklep internetowy był popularny wśród klientów musisz zadbać o jego niezawodność. Postaw więc na silnik, który zapewni ci nieprzerwaną możliwość odwiedzania go przez klientów. Jednym z najczęściej wybieranych przez użytkowników silników jest PrestaShop. To nowoczesne narzędzie, dzięki któremu nie tylko zaprezentujesz swoją ofertę w ciekawy sposób, ale również nie będziesz miał problemów z wysyłaniem mailingu. Decydując się na ten silnik otrzymujesz bowiem dostęp do szeregu zintegrowanych funkcji, które ułatwią ci dbanie o skuteczną reklamę.

Jak więc widzisz, każda osoba, która prowadzi swój sklep internetowy ma wiele możliwości promocji swojej marki oraz dostępnej oferty. Warto wykorzystać je wszystkie, ponieważ tylko takie kompleksowe działania dają nam szansę na osiągnięcie sukcesu. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *