Jak odnieść sukces w sprzedaży internetowej

Dodano: 28.04.2015

Sklepy internetowe cieszą się niezmiennie dużą popularnością wśród klientów – decydują o tym przede wygoda, a niekiedy także bardziej atrakcyjne ceny. Osoby zajmujące się tego typu działalnością powinny jednak pamiętać o kilku kwestiach, które mogą zapewnić sukces.

high-bay-408222_1280

Strona internetowa na wysokim poziomie

Czytelna i prosta w obsłudze strona internetowa to klucz do sukcesu – na zakupy online często decydują się ludzie, którzy nie lubią wizyt w sklepach tradycyjnych i nade wszystko cenią sobie wygodę. Skomplikowany interfejs czy trudności w znalezieniu konkretnego produktu mogą odstraszyć potencjalnych klientów, dlatego warto zadbać, aby strona internetowa była zachęcająca. Ponieważ tego typu zakupy wiążą się z pewnym ryzykiem – w końcu zamawiany towar widziany jest wyłącznie na zdjęciach – należy rzetelnie opisać jego parametry i odpowiadać na wszelkie pytania zamawiającego. Dobrym pomysłem jest też pozostawienie na stronie miejsca, gdzie klienci umieszczą swoją opinię dotyczącą jakości obsługi – pozytywne uwagi to najlepsza reklama.

Szybkość dostawy ma znaczenie

Klienci często decydują się na zakupy online z powodu braku poszukiwanego towaru w sklepie tradycyjnym. Zdarza się również, że o wyborze konkretnych usług nie decyduje cena – która zwykle nie różni się znacząco – ale czas dostawy zakupionego sprzętu czy butów. Ważna jest więc dostępność oferowanych produktów. Duże firmy zajmujące się m. in. sprzedażą produktów online, które swoją działalność prowadzą w pobliżu dużych miast, mogą znaleźć ofertę magazynowania w Warszawie, Łodzi, czy Krakowie, albo – rozejrzeć się za hurtownią dostarczającą zamówiony towar w krótkim czasie. Inną ważną kwestią wpływającą na szybkość dostawy produktów do klienta jest również jakość usług firm dostarczających paczki. Klient rzadko winą za opóźnienia obarcza kuriera, wybór tego ostatniego pośrednio wpływa więc na wizerunek samego sklepu. Ponieważ użytkownicy Internetu robiąc zakupy online mogą decydować o formie dostarczenia paczki, warto wysyłać informacje o dacie jej nadania, aby kupujący wiedział kto odpowiada za ewentualne opóźnienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *