Czym charakteryzuje się aktywna sprzedaż?

Dodano: 22.11.2013

Nie jeden mniejszy sprzedawca wie, jak ciężko obecnie prowadzić i utrzymywać działalność gospodarczą. Większość klientów woli chodzić do większych sklepów, sławnych marek, wspiera centra handlowe i sieciowe dyskonty. Oznacza to poważne kłopoty dla małych przedsiębiorstw. Czy aktywna sprzedaż ratuje przed likwidacją? Czym się charakteryzuje?

Przyrost konkurencji, zmiana potrzeb klientów, problemy ekonomiczne sprawiają, że każdy właściciel firmy musi starać się podwójnie o zainteresowanie. Nie może zatem dziwić fakt, że prawie każdy handlowiec wybiera aktywną sprzedaż.

O aktywnej sprzedaży trzeba wspomnieć w odniesieniu do sprzedawców, którzy wychodzą z inicjatywą. Sposób działania uzależniony jest od indywidualnych potrzeb, aczkolwiek niejednokrotnie jest to tylko} uprzejma i luźna rozmowa, wskazówki, pomoc w znalezieniu produktów, promowanie dodatkowych zakupów, chwalenie wybranej grupy towarów czy skupianie uwagi na luksusowych przedmiotach. To często także odpowiednio przygotowana reklama, która zaskakuje i zachęca do skorzystania z atrakcyjnej oferty.

W rzeczywistości aktywna sprzedaż jest konsekwencją kiepskiej sytuacji gospodarczej. Z roku na rok coraz trudniej znaleźć klientów, stałą grupę odbiorców. Sprzedawcy zakładają, że prezentowanie oferty lub konkretnych produktów dobrze wpłynie na wyniki sprzedaży.

red. Justyna Błahut
bweek.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *