Content marketing – czy warto go stosować?

Dodano: 21.09.2015

Jak budować dialog z klientami i odbiorcami Twoich usług? Jak skutecznie zwiększyć ruch na stronie www? Jak efektywnie zachęcić użytkowników do pozostawienia adresu e-mail? Jak kreować zamierzony wizerunek? Odpowiedź jest prosta – content marketing. To rozwiązanie, które  stwarza wprost niezliczone możliwości dotarcia do odbiorcy i realizacji założonego przez Ciebie celu. Liczy się pomysł, realizacja i determinacja.

content1

Content Marketing czyli co właściwie?

Content Marketing często na język polski tłumaczony jest jako „marketing treści” i sporo w tym racji. Z angielska content oznacza bowiem treść, choć bardziej precyzyjnie zawartość. Content Marketing ma na celu dotarcie do określonej grupy użytkowników i zachęcenie ich do realizacji założonego przez nas celu poprzez dostarczenie im atrakcyjnych treści. Mamy tu na myśli, nie tylko ciekawe artykuły, ale poszukiwane i pożądane przez odbiorców informacje, podane w przystępnej, przykuwającej wzrok i uwagę formie czyli:

  • – infografiki,

  • – e-booki,

  • – video,

  • – webinary,

  • – prezentacje (Slide Share, Prezi).

Rozbudowaną bazę artykułów odnośnie Content Marketingu zgromadził White Press https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/content-marketing-polska-blog . Znajdziesz tu wiele cennych informacji i inspiracji dla kampanii content marketingowych.

Wszystkie drogi prowadzą do … celu

Pierwszy, zasadniczy, krok, który powinien poprzedzać każdą kampanię marketingową to precyzyjne określenie celu działań. Cel powinien być konkretny i łatwo mierzalny, np.: pozostawienie przez użytkowników adresu e-mail (wszelkie poboczne cele, jak zwiększenie rozpoznawalności brandu, czy zwiększenie ruchu na stronie, to dodatkowe korzyści). Precyzyjnie postawiony cel ułatwia pomiar wyników, a także optymalizację działań i poprawę ich efektywności.

Jesteś ciekaw najnowszych narzędzi usprawniających prowadzenie kampanii content marketingowych? Zastanawiasz się jak zaplanować i wdrożyć kampanię? Sięgnij po e-book „Narzędzia Content Marketingu. Praktyczny przewodnik” http://nf.pl/manager/ebook-whitepress-narzedzia-content-marketingowe,,51806,71

Najważniejsze przykazania Content Managera

Pamiętaj, dobrze zaplanowana kampania powinna składać się z następujących etapów – określenie celu, rozpoznanie grupy docelowej, wybór formy i kanału przekazu. Potem czeka Cię przeszukiwanie Internetu, zbieranie interesujących, inspirujących materiałów, organizowanie zebranych informacji w spójną całość, praca twórcza, a następnie dystrybucja i promowanie przygotowanych treści. Nie zapomnij o najważniejszym – monitorowaniu efektu Twoich działań, mierzeniu konwersji i optymalizowaniu kampanii w celu podniesienia jej efektywności.

Podejmując działania z zakresu Content Marketingu, miej na uwadze, że powinna być to aktywność długofalowa, spójna, oparta o unikatowy i atrakcyjny przekaz, umożliwiający żywy dialog z odbiorcami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *